Vi i klass 6 på Ängaskolan i Ystad bloggar för att föräldrar, släktingar, kompisar och resten av världen
ska få ta del av vad vi lär oss. Vi bloggar också för att skapa kommunikation med omvärlden,
förmedla vårt kunskapande och för att det gör skolan ännu mera meningsfull och utmanande.
Lär av oss och låt blommorna på kunskapsängen blomma!

fredag 8 november 2013

Först så fick vi en lapp som vi skulle skriva ner vad vi ville göra. Vi skulle skriva två saker. Vi fick en sak. Jag fick känsel. Vi fick leta fakta i böcker och på webbplatser. Först enskild faktatext sen rättar vi varandras. Sen efter så ska vi skriva manus. Men jag fick först göra en storyboard. Sen efter ska vi spela in vår film som vi fick i uppgift. Sen efter ska vi visa upp den för ettorna, tvåorna och f-klass.

Jag tycker uppgiften är rolig för att man får chans att visa vad man kan och samarbeta och leta faktatext.


Jag lär mig mycket om Imovie, att filma och om känsel jag har heller aldrig satsat på känsel. Men det är jätteroligt med känsel. Mina lärare har gjort ett jätte bra jobb och roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar