Vi i klass 6 på Ängaskolan i Ystad bloggar för att föräldrar, släktingar, kompisar och resten av världen
ska få ta del av vad vi lär oss. Vi bloggar också för att skapa kommunikation med omvärlden,
förmedla vårt kunskapande och för att det gör skolan ännu mera meningsfull och utmanande.
Lär av oss och låt blommorna på kunskapsängen blomma!

måndag 10 februari 2014

Trollkarlen


Det var en gång för länge sedan
en skog där det bodde en trollkarl. En dag  ville den lilla flickan Svea se sig om i skogen. Då hoppade en mystisk man upp. Han sa HAHA. Men då sa Svea
- Vem är du?
- Jag är Videta.
Sen sa Videta
- Vad heter du?
- Jag är Svea.
- Var bor du Videta?
- Jag bor under en tallgren. Svea gick ut då var det någon som skrek. Svea gick närmare för att se vad det var. Oj det var ett rådjur.
Trollkarlen sa
- Har du skadat dig?
- Ja ser du inte det förrän nu?
- Jo det gör jag.
- Du blöder ju.
- Ja det gör jag.
- Jag ska hjälpa dig
Svea tog fram plåster.
Sen gick Svea hem till sig. Trollkarlen gick också hem sen när Svea hade gått hem så somnade trollkarlen.

                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar