Vi i klass 6 på Ängaskolan i Ystad bloggar för att föräldrar, släktingar, kompisar och resten av världen
ska få ta del av vad vi lär oss. Vi bloggar också för att skapa kommunikation med omvärlden,
förmedla vårt kunskapande och för att det gör skolan ännu mera meningsfull och utmanande.
Lär av oss och låt blommorna på kunskapsängen blomma!

tisdag 8 januari 2013

Mitt jullov 2012/2013
Det roligaste var att jag sov över hos min kompis Fanny.
Det trevligaste var när min farmor var hemma hos min pappa det var trevligt.
Det goaste var att vi fick nages med min farmor.
Det mest oväntade var att vi skulle sova över hos min faster men hon blev sjuk.
Det knasigaste var när Fanny och jag gjorde mannagrynsgröt man skulle ta fyra skedar i vi tog nio.
Det bästa var att bowla.
Det blötaste var när min syster slängde vatten på mig.
Det mest spännande var vem som skulle vinna på bowlingen.
Det mysigaste var när min mamma och jag tittade på film.
Det största vi såg var ett stort köpcenter.
Det mest fantastiska var att man såg jättemånga fyrverkerier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar