Vi i klass 6 på Ängaskolan i Ystad bloggar för att föräldrar, släktingar, kompisar och resten av världen
ska få ta del av vad vi lär oss. Vi bloggar också för att skapa kommunikation med omvärlden,
förmedla vårt kunskapande och för att det gör skolan ännu mera meningsfull och utmanande.
Lär av oss och låt blommorna på kunskapsängen blomma!

tisdag 8 januari 2013


Mitt jullov 2012/2013
Det roligaste var på julaftonen när vi spelade julklappsleken och jag fick hänga gubbe.
Det trevligaste var nyårsmiddagen när vi åt hummer och kalvfile och vit chockladmousse.
Det konstigaste var att jag fick riktigt bra fotbollskort.
Det mest spännande var att öppna julklapparna.
Det var inget som var knasigt.
Det blötaste var när jag badade.
Det godaste var hummern på nyårsmiddagen.
Det största var Stockholm.
Det mest oväntade var när en raket smällde bakom min morbror.
Det mest fantastiska var när jag såg alla raketerna i Stockholm.
Det mest mysigaste var när jag sov till klockan nio.
Det bästa var julklapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar